הרב דב ליאור לח"כים: "לבטל את חוק ההתנתקות"

בנצי לייזרוביץ No Comments on הרב דב ליאור לח"כים: "לבטל את חוק ההתנתקות"

הרב דב ליאור מצטרף לתמיכה הרחבה בביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון: "אחד הדברים החשובים שצריך לעשות עכשיו – זה לבטל את חוק ההתנתקות".

צילום: רועי חדי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב דב ליאור, מבכירי הרבנים בציונות הדתית מצטרף לתמיכה הרחבה וקורא לבטל את חוק ההתנתקות מצפון השומרון. הרב ליאור פנה אל חברי הקואליציה הנכנסת בבקשה כי יפעלו לביטולו של חוק ההתנתקות: "לכל נבחרי הציבור שנבחרו כרגע ברשימה של הציונות הדתית, עוצמה יהודית, וכל החברים של המפלגות, בייחוד הליכוד, שאכפת להם על ארץ ישראל, אכפת להם על עם ישראל, שאחד הדברים החשובים שצריך לעשות עכשיו, זה לבטל את חוק ההתנתקות", אמר הרב ליאור.

הרב ליאור התייחס לכתב האישום שהוגש כנגד ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן: "שמעתי שמאיימים במאסר על ראש הישיבה שם ועל התלמידים. זה דברים שקשה מאוד לקלוט איך ייתכן שעם ישראל, במקום ליישב את הארץ, הוא פועל לפי החוקים הבריטים שקדמו. אני חושב שזה דברים חשובים, וזה ייכתב בתולדות עם ישראל, שהממשלה החדשה עושה דברים חשובים למען יישוב ארץ ישראל, וישוב עם ישראל, והשלטת ריבונות עד כמה שאפשר, גם בתנאים המגבילים- לא להזניח את הנקודה הזאת. אני רק מאחל לכם שעלו והצליחו בתחום הזה", חתם הרב ליאור.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, ממובילי הדרישה לביטול חוק ההתנתקות: "הגיע הזמן לתקן את העוול והאיוולת, הגיע הזמן לבטל את חוק ההתנתקות מצפון השומרון, הגיע הזמן לחזור הביתה. הזמן אוזל, בג"צ עומד בפתח, זה המבחן הראשון של הממשלה החדשה, הפעם נעמוד על זה שזה יקרה, חוק ההתנתקות זה אות קין בספר החוקים של מדינת ישראל והוא חייב להימחק".

בתוך כך, שורה של אישי ציבור וחברי כנסת מתייצבים בימים האחרונים לצד ישיבת חומש ודרישת ראש מועצת שומרון יוסי דגן וקוראים לביטול חוק ההתנתקות, מיד עם הקמת הממשלה החדשה. בימים האחרונים נפגשו אנשי ישיבת חומש עם חברי כנסת, רבנים, ואישי ציבור שונים, זאת במטרה להעלות את הדרישה מהכנסת הנכנסת ומהקואליציה שנרקמת לביטול חוק ההתנתקות ואישור הישיבה במקום.

בשבועות האחרונים חתמו חברי כנסת רבים, מכל חברי סיעות הגוש הימני, על אמנת חומש ובה הצהירו על כך שיפעלו לביטול חוק ההתנתקות. באמנה נכתב כי "השומרון הוא ערש מולדתו ההיסטורית של מדינת ישראל. בשנת תשס"ה (2005) הוחרב צפון השומרון, נותק העם ממולדתו ונהפך חבל הארץ שבין שכם לעפולה למאורת טרור. היום ברור לכולם שההתנקות היא עוול שחייבים לתקן. אנו מתחייבים לתיקון העוול, לביטול חוק ההתנקות והחלת מדיניות של חידוש ההתיישבות בחומש ובצפון השומרון".



0 תגובות